| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
Aasta õppekavad 2013/2014 2014/2015 2015/2016 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024 2024/2025 2025/2026 õppeaastal sisseastunutele |
|
|
|
Õppekava kood | 119358 |
Õppekava lühend | KJ |
Õppekava nimetus eesti keeles | Keskkonnaplaneerimine ja maastikukujundus |
Õppekava nimetus inglise keeles | Environmental Planning and Landscape Design |
Olek | Kinnitatud |
Struktuuriüksus | Põllumajandus- ja keskkonnainstituut |
|
Õppeaste | bakalaureuseõpe |
Õppekava EHISe tase | 511 bakalaureuseõpe (3+2) |
ISCED-97 tase | 5A1 |
|
Õppevaldkond | Loodusteadused, matemaatika ja statistika |
Õppesuund | Keskkond |
Õppekava rühm | Keskkond, mujal liigitamata |
Õppekavagrupp | Bio- ja keskkonnateadused |
|
Õppekeel | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | inglise |
Õppevorm | päevaõpe |
Õppesüsteem | Ainesüsteem |
Nominaalkestus | 3 aastat |
Maht (EAP) alates 31.08.2009 | 180 |
|
Antava kraadi nimetus | Loodusteaduse bakalaureus |
Antava kraadi nimetus inglise keeles | Bachelor of Science |
Antava kraadi lühend | BSc |
Lõpetamisel väljastatav dokument | Diplom |
|
Ülikooli nõukogus kinnitamise kuupäev | 31.01.2013 |
Õppe läbiviimise õigus õppekavagrupis | tähtajatu |
Haridus- ja Teadusministeeriumi õppekavade registrisse kandmise kuupäev | 28.02.2013 |
|
Õppekava juhid | Nimi | Alates | Kuni |
| Simon Bell | 31.01.2013 | |
VÕTA nõustajad | Lagle Lõhmus |
VÕTA komisjon | Katrin Jõgar (esimees), Sirje Vilbaste, Ülle Roosmaa, Kadri Karp, Toomas Muru, Lea Sudakova, Kaja Orupõld |
Õppekavakomisjon | Nimi | Amet/tiitel | Alates | Kuni |
| Edgar Kaare | volitatud maastikuarhitekt-ekspert, tööandjate esindaja, Tajuruum OÜ | 15.05.2015 | |
| Külli Sepp | maastikuarhitekt, tööandjate esindaja, Tallinna Linnaplaneerimise Amet | 01.02.2024 | |
| Tanel Breede | volitatud maastikuarhitekt, vilistlane, tööandjate esindaja, AB Artes Terrae OÜ | 01.02.2024 | |
| Teele Nigola | volitatud maastikuarhitekt, vilistlane, tööandjate esindaja, AS Kobras | 15.05.2015 | |
| Simon Bell | esimees, professor | 15.05.2015 | |
| Peeter Vassiljev | lektor | 15.05.2015 | |
| Mana Taheri Talesh | nooremteadur | 01.02.2024 | |
| Toomas Muru | peaspetsialist | 15.05.2015 | |
| Joanna Tamar Storie | vanemlektor | 01.02.2024 | |
| Vaata eelmisi liikmeid |
Vastuvõtutingimused |
eesti keeles | Keskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon. Lisaks võib ülikooli nõukogu määrata täiendavaid vastuvõtu tingimusi. |
inglise keeles | Secondary education or a foreign qualification equal thereto. In addition the board of university may apply additional admission requirements. |
Üldeesmärgid |
eesti keeles | Valmistada ette laiapõhjaliste teadmiste ja oskustega keskkonnaplaneerimise ja maastikukujunduse spetsialiste, kes evivad esmast pädevust maastikuarhitektuuri valdkonnas ning mõistavad looduskeskkonna, kultuuri ja inimeste vahelist mõju ja koostoimet ning kestlikkuse aspekte. |
inglise keeles | Prepare specialists with broad-based knowledge and skills in the field of environmental planning and landscape design who develop primary competence in landscape architecture and understand the impact and interaction between the natural environment, culture and people and aspects of sustainability. |
Õpiväljundid |
eesti keeles | Õppekava läbinu: 1) omab alusteadmisi ja arusaama välisruumist kui tervikust ning looduslike protsesside ja inimtegevuse vastasmõjust ruumis elurikkusele (liigid, kooslused), maastikule (loodus ja kultuur) ning inimese elukeskkonnale (igapäevane eluruum); 2) omab süsteemset ülevaadet valdkonna mõistetest, ajaloost, teooriatest, uurimismeetoditest, suundumustest ja päevakajalistest probleemidest; tunneb ainevaldkonna eetilisi aspekte; 3) tunneb Eestis ruumiloomes kasutatavaid taimi ja oskab neid maastikukujunduses kasutada; 4) oskab meeskonna liikmena planeerida ja kujundada kestlikku ja hea kvaliteediga elukeskkonda; oskab analüüsida looduskeskkonna, kultuuri ja inimeste vahelisi suhteid ning luua interdistsiplinaarseid seoseid, oskab rakendada kestliku arengu põhimõtteid ning leevendada inimtegevuse mõju elurikkusele, maastikule ja inimese elukeskkonnale; 5) tunneb ja oskab kasutada IKT vahendeid erialases töös; 6) teab maastikukujunduse meetodeid, mis põhinevad looduslikel protsessidel, ja loodusest inspireeritud kontseptsioone, bio- ja ringmajanduse suundi ning nende rakendamisvõimalusi maastikuarhitektuuris; 7) teab maamajanduse protsesse, tunneb loomemajanduse ettevõtluskeskkonda ja ettevõtluse vorme; 8) oskab iseseisvalt läbi viia erialast uurimistööd: töödelda andmeid, hinnata ja analüüsida saadud tulemusi ning esitada neid graafiliselt, õppekeeles ja oma erialal olulises võõrkeeles nii suuliselt kui kirjalikult; osaleda aruteludes nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste isikutega; 9) omab valmisolekut loov- ja meeskonnatööks ning ühistegevuseks kodanikuühiskonnas; 10) on ettevalmistatud tööks erialast kvalifikatsiooni nõudval tegevusalal, mõistab elukestva erialase õppe olulisust ja on valmis jätkama õpinguid magistriastmes. |
inglise keeles | After completing the curriculum, graduates will be expected to: 1) has basic knowledge and understanding of outdoor space as a whole and the interaction of natural processes and human activities in space with biodiversity (species, communities), landscape (nature and culture) and human living environment (daily living space); 2) has a systematic overview of the concepts, history, theories, research methods, trends and topical issues of the subject field; knows the ethical aspects of the subject field; 3) knows the plants used in outdoor placemaking in Estonia and knows how to use them in landscape design; 4) as a member of a team, can plan and design a sustainable and good-quality living environment; can analyse the relationship between the environment, culture and people and establish interdisciplinary links, can implement sustainable development principles and mitigate the impact of human activities on biodiversity, the landscape and the human living environment; 5) has the ability to use ICT tools for professional work; 6) has knowledge about natuure-based solutions used in landscape design, the directions of bio- and circular economy and their implementation in landscape architecture; 7) has knowledge about processes or rural economy, knows the business environment and the forms of entrepreneurship in landscape architecture; 8) has the ability to indipendently carry out professional study: process data, evaluate and analyse the results obtained and present them graphically and in the language of instruction and in a foreign language relevant to the field of study, both orally and in writing; participate in discussions with professionals as well as non-professionals; 9) is prepared for creative and team work and joint activities in civil society; 10) is prepared for work in the field of professional qualifications, understands the importance of lifelong professional learning and is prepared to continue his/her studies at the Master'level. |
|
|
|
Aasta õppekavad 2013/2014 2014/2015 2015/2016 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024 2024/2025 2025/2026 õppeaastal sisseastunutele |