| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
Aasta õppekavad 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024 2024/2025 2025/2026 õppeaastal sisseastunutele |
|
|
|
Õppekava kood | 214638 |
Õppekava lühend | KA |
Õppekava nimetus eesti keeles | Kalandus ja rakendusökoloogia |
Õppekava nimetus inglise keeles | Fisheries and applied ecology |
Olek | Kinnitatud |
Struktuuriüksus | Põllumajandus- ja keskkonnainstituut |
|
Õppeaste | bakalaureuseõpe |
Õppekava EHISe tase | 511 bakalaureuseõpe (3+2) |
ISCED-97 tase | 5A1 |
|
Õppevaldkond | Põllumajandus, metsandus, kalandus ja veterinaaria |
Õppesuund | Põllumajanduse, metsanduse, kalanduse ja veterinaaria interdistsiplinaarne õppesuund |
Õppekava rühm | Põllumajanduse, metsanduse, kalanduse ja veterinaaria interdistsiplinaarne õppekavarühm |
Õppekavagrupp | Põllumajandus, metsandus ja kalandus |
|
Õppekeel | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | inglise |
Õppevorm | päevaõpe |
Õppesüsteem | Ainesüsteem |
Nominaalkestus | 3 aastat |
Maht (EAP) alates 31.08.2009 | 180 |
|
Antava kraadi nimetus | Põllumajandusteaduse bakalaureus |
Antava kraadi nimetus inglise keeles | Bachelor of Science in Agriculture |
Antava kraadi lühend | BSc |
Lõpetamisel väljastatav dokument | Diplom |
|
Ülikooli nõukogus kinnitamise kuupäev | 19.12.2019 |
Õppe läbiviimise õigus õppekavagrupis | tähtajatu |
Haridus- ja Teadusministeeriumi õppekavade registrisse kandmise kuupäev | 04.02.2020 |
|
Õppekava juhid | Nimi | Alates | Kuni |
| Ingmar Ott | 05.02.2020 | |
VÕTA nõustajad | Maire Vatsar |
VÕTA komisjon | Katrin Jõgar (esimees), Sirje Vilbaste, Ülle Roosmaa, Kadri Karp, Toomas Muru, Lea Sudakova, Kaja Orupõld |
Õppekavakomisjon | Nimi | Amet/tiitel | Alates | Kuni |
| Tauno Jürgenstein | vilistlane, Keskkonnaagentuur "Viridis", "Eesti Forell SA" | 05.02.2020 | |
| Ingmar Ott | emeriitprofessor | 05.02.2020 | |
| Tiina Tosens | kaasprofessor | 05.02.2020 | |
| Katrin Kaldre | lektor | 05.02.2020 | |
| Tiina Nõges | professor | 05.02.2020 | |
| Tiiu Kull | professor | 05.02.2020 | |
| Kalle Olli | professor, esimees | 05.02.2020 | |
| Priit Zingel | teadur | 05.02.2020 | |
| Sirje Vilbaste | vanemteadur | 05.02.2020 | |
| Lauri Laanisto | vanemteadur | 05.02.2020 | |
| Olavi Kurina | vanemteadur | 05.02.2020 | |
| Vaata eelmisi liikmeid |
Vastuvõtutingimused |
eesti keeles | Keskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon. Lisaks võib ülikooli nõukogu määrata täiendavaid vastuvõtutingimusi. |
inglise keeles | Secondary School Leaving Certificate, Certificate of Vocational Secondary Education or a corresponding qualification giving access to higher education. |
Üldeesmärgid |
eesti keeles | Õppekava lähtub ÜRO 2030. a säästva arengu sini- ja rohemajanduslikest eesmärkidest: jätkusuutlik toidutootmine, veevarude säästev majandamine, vee ja maismaa ökosüsteemide ning bioloogilise mitmekesisuse kaitse ja taastamine, kliimamuutustega kohanemine ja mõjude vähendamine, keskkonnaseire ja andmeteaduse arendamine. Õppekava valmistab ette laiapõhjaliste rakenduslike teadmistega spetsialiste kalanduse ja vesiviljeluse sektorile ning maismaa ja veekogude bioresursside jätkusuutliku majandamise, taastamise ja liigirikkuse säilitamisega seotud valdkondadele. Eesmärk on metsa- ja põllumajandusmaastike ning veekogude bioressursside jätkusuutlik majandamine inimese elukeskkonda ja elukvaliteeti halvendamata. |
inglise keeles | The Curriculum follows the goals of the UN 2030 sustainable development targets in the fields of green and blue economy. In particular, the curriculum focuses on sustainable food production and food security, sustainable use of water resources, protection and restoration of aquatic and terrestrial ecosystems and biodiversity, adaptation to and reducing the effects of climate change, improving environmental monitoring and data handling. The goal is to train specialists with broad-based applied knowledge in the fields of fisheries and aquaculture, sustainable aquatic and terrestrial bioresource exploitation, conservation and management. The objective is environmentally sustainable agriculture, aquaculture, forestry, and fisheries, while minimizing the negative effects on the quality of life and ecosystem services. |
Õpiväljundid |
eesti keeles | Õppekava läbinu: 1) on omandanud alusteadmised ja oskused põllumajandusmaastike, metsade, märgalade ja veekogude bioressursside kasutamises, majandamises ja kaitses, ning biomajanduslikus ettevõtluses; 2) oskab arvestada põllumajanduse, metsanduse, kalanduse ja vesiviljeluse mõju keskkonnale, elurikkusele ja ökosüsteemi hüvedele; 3) oskab hinnata globaalse muutuse mõju põllumajandusele, metsandusele, kalandusele, elurikkusele ja bioressursside jätkusuutlikule kasutamisele; 4) tunneb kalanduse, vesiviljeluse, veekogude ja maismaa rakendusbioloogia põhimõisteid, teoreetilisi printsiipe, rakendusalasid ja interdistsiplinaarseid seoseid ning seadusandlikke regulatsioone. 5) oskab iseseisvalt analüüsida suuliselt ja kirjalikult eesti ja inglise keeles vee ja maismaa bioressursside kasutamise probleeme, hankida ja hinnata erialalisi teadmisi teadusliku metoodika alusel ning rakendada kohaseid meetodeid ja vahendeid lahenduste leidmiseks ning osaleda vastavates aruteludes; 6) oskab rakendada omandatud teadmisi ja oskusi oma valdkonna töös, juurutada ökoloogilise majandamise printsiipe ja leevendada inimtegevuse mõju, arvestada eetilisi aspekte ja toimida ühiskonnas nendest lähtudes; 7) on valmis võtma vastutust, mis kaasneb töötamisega keskastme spetsialistina riiklikes organisatsioonides ja ettevõtetes või erasektoris kalanduse ja vesiviljeluse, elustiku ja ökosüsteemide kaitse, majandamise või taastamise valdkondades; 8) evib meeskonnatöös vajalikku suhtlusoskust ning kasutab info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaid; 9) omab teadmisi ja oskusi õpingute jätkamiseks magistriastmes ning pidevaks iseseisvaks erialaseks ja tööalaseks täiendamiseks. |
inglise keeles | The graduate: 1) has basic knowledge and skills on the management and protection of renewable bioresources in agricultural landscapes, forests, wetlands and inland waterbodies, as well as entrepreneurship in blue- and green economy; 2) understands the environmental impacts of agriculture, aquaculture, forestry, and fisheries, including the impact on biodiversity conservation, and ecosystem functioning and services; 3) can assess the impact of global change on agriculture, fisheries, biodiversity, and the sustainable exploitation of bioresources; 4) is acquainted with the terminology and theoretical principles in the fields of fisheries, aquaculture, aquatic and terrestrial applied ecology, as well as the interdisciplinary interactions in the context of global change, blue- and green economy, and legal regulations; 5) has the skills to discuss and analyze orally and in writing the topics in aquatic and terrestrial bioeconomy, access and critically evaluate new knowledge with scientific methods, and apply relevant solutions for scientific questions; 6) can apply the obtained knowledge in practice, institute the principles of ecological management, alleviate the anthropogenic impact on ecosystems, while considering and following the societal ethical aspects; 7) can take the responsibility to work as a mid-level specialist in private and public institutions and enterprises in the fields of fisheries, aquaculture, ecosystem conservation, management and restoration; 8) has the necessary communication skills for teamwork and is proficient in info- and communication technologies; 9) is in a position to proceed with academic master level studies and/or proceed with self-motivated lifelong learning and personal professional development. |
|
|
|
Aasta õppekavad 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024 2024/2025 2025/2026 õppeaastal sisseastunutele |
|