| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
Aasta õppekavad 2002/2003 2003/2004 2004/2005 2005/2006 2006/2007 2007/2008 2008/2009 2009/2010 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024 2024/2025 2025/2026 õppeaastal sisseastunutele |
|
|
|
Õppekava kood | 406 |
Õppekava statistika kood | 6895263 |
Õppekava lühend | KK |
Õppekava nimetus eesti keeles | Keskkonnakaitse |
Õppekava nimetus inglise keeles | Environmental Protection |
Olek | Kinnitatud |
Struktuuriüksus | Põllumajandus- ja keskkonnainstituut |
|
Õppeaste | bakalaureuseõpe |
Õppekava EHISe tase | 511 bakalaureuseõpe (3+2) |
ISCED-97 tase | 5A1 |
|
Õppevaldkond | Loodusteadused, matemaatika ja statistika |
Õppesuund | Keskkond |
Õppekava rühm | Looduskeskkond ja elusloodus |
Õppekavagrupp | Bio- ja keskkonnateadused |
|
Õppekeel | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | inglise |
Õppevorm | päevaõpe |
Õppesüsteem | Ainesüsteem |
Nominaalkestus | 3 aastat |
Maht (EAP) alates 31.08.2009 | 180 |
Maht (AP) enne 31.08.2009 | 120 |
|
Antava kraadi nimetus | Loodusteaduse bakalaureus |
Antava kraadi nimetus inglise keeles | Bachelor of Science |
Antava kraadi lühend | BSc |
Lõpetamisel väljastatav dokument | Diplom |
|
Ülikooli nõukogus kinnitamise kuupäev | 14.02.2002 |
Õppe läbiviimise õigus õppekavagrupis | tähtajatu |
Haridus- ja Teadusministeeriumi õppekavade registrisse kandmise kuupäev | 25.08.2002 |
|
Õppekava juhid | Nimi | Alates | Kuni |
| Ivar Ojaste | 01.01.2025 | |
| Vaata eelmisi õppekava juhte |
VÕTA nõustajad | Lagle Lõhmus |
VÕTA komisjon | Katrin Jõgar (esimees), Sirje Vilbaste, Ülle Roosmaa, Kadri Karp, Toomas Muru, Lea Sudakova, Kaja Orupõld |
Õppekavakomisjon | Nimi | Amet/tiitel | Alates | Kuni |
| Kaili Viilma | tööandjate esindaja, Keskkonnaamet | 15.05.2015 | |
| Kertu Sapelkov | vilistlane, Keskkonnaministeerium | 09.11.2021 | |
| Siiri Külm | doktorant | 09.11.2021 | |
| Kaja Orupõld | dotsent | 01.09.2020 | |
| Kalev Sepp | esimees, professor | 15.05.2015 | |
| Pille Tomson | lektor | 01.09.2020 | |
| Eva-Liis Tuvi | õppejõud | 09.11.2021 | |
| Peep Mardiste | õppejõud | 09.11.2021 | |
| Artur Heimola | üliõpilane | 14.11.2023 | |
| Vaata eelmisi liikmeid |
Vastuvõtutingimused |
eesti keeles | Keskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon. Lisaks võib ülikooli senat määrata täiendavaid vastuvõtu tingimusi. |
inglise keeles | Secondary education or a corresponding qualification giving access to higher education. In addition, the University Senate can define specific admission requirements. |
Üldeesmärgid |
eesti keeles | Valmistada ette spetsialiste, kellel on mitmekülgsed teadmised looduslike protsesside ning inimtegevuse mõju kohta elurikkusele, maastikele ja inimeste elukeskkonnale; teadmised keskkonnakorraldusest, loodushoiust, maastiku- ja loodusressursside kasutusviisidest, ruumilisest ja maastikuplaneerimisest ning keskkonnaseisundit parendavatest abinõudest. Spetsialist on pädev töötama loodus- ja keskkonnakaitse spetsialisti ametikohal keskkonnakorralduse ja planeerimise ning loodushoiu valdkonnas ning jätkama õpinguid magistriastmes. |
inglise keeles | The goal is to train specialists with versatile knowledge of the impact of natural processes and human activities on biodiversity, landscapes and the human environment; knowledge of environmental management, nature conservation, use of landscape and natural resources, spatial and landscape planning and measures to improve the environment. Competence to work as nature and environmental specialist. |
Õpiväljundid |
eesti keeles | Õppekava läbinu: 1) oskab kirjeldada loodusteaduste ja sotsiaalmajanduse põhimõisteid, selgitada teoreetilisi printsiipe ja rakendada asjakohaseid uurimismeetodeid; 2) tunneb loodust, keskkonnakaitse rakendusalasid ja valdkondade omavahelisi seoseid; 3) tunneb keskkonnakaitse olulisemaid arengusuundi; 4) oskab kirjeldada keskkonnakaitse erialaga seotud probleeme ning analüüsida ja hinnata erinevaid lahendusi; 5) oskab iseseisvalt erialaste ülesannete lahendamiseks informatsiooni koguda, analüüsida ja kriitiliselt hinnata, kasutades kohaseid meetodeid, tehnoloogiaid ja vahendeid; 6) oskab kasutada erialaseks tööks vajalikke kommunikatsioonitehnoloogiaid (GIS, andmetöötlus) ning omab head suhtlusoskust; 7) oskab eesti ja inglise keeles oma erialaga seonduvaid probleeme suuliselt, graafiliselt ja kirjalikult selgitada ning erialastes aruteludes osaleda; 8) omab valmisolekut töötamiseks avalikus ja erasektoris (sh keskkonnaorganisatsioonid ja ettevõtted); 9) vastutab oma erialase tegevuse tagajärgede eest ühiskonnas; 10) on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse; 11) suudab rakendada omandatud teadmisi ja oskusi erialases töös ning mõistab elukestva õppe vajadust. |
inglise keeles | The graduate: 1) is able to describe the basic concepts of natural sciences and social economy, to explain theoretical principles and implement relevant research methods; 2) has knowledge of nature, knows the applications of environmental protection and interdisciplinary connections; 3) is familiar with the theoretical development trends and current problems of environmental protection; 4) is able to describe problems related to environmental protection and analyse and assess various solutions; 5) can independently gather, analyse and critically assess information for solution of professional tasks, using appropriate methods, technologies and facilities; 6) is able to use appropriate communication technologies (incl. GIS, data processing); 7) can explain speciality related problems orally, graphically and in writing in Estonian and English, and participate in professional discussions; 8) is prepared to work in state and local government institutions and in private sector (incl. environmental organizations and institutions); 9) takes responsibility for consequences of his/her professional activities in society; 10) is ready to actively participate in civil society, demonstrate tolerance towards the diversity of attitudes and values; 11) is able to apply the acquired knowledge and skills in work and understands the need for lifelong learning. |
|
|
|
Erialad |
|
Eriala nimetus eesti keeles | maastikuarhitektuur |
Eriala nimetus inglise keeles | Landscape Architecture |
Avamise kuupäev | 01.09.2002 |
Sulgemise kuupäev | 18.03.2013 |
Antava kraadi nimetus eesti keeles | loodusteaduse bakalaureus |
Antava kraadi nimetus inglise keeles | Bachelor of Science |
|
Eriala nimetus eesti keeles | maastikukaitse ja -hooldus |
Eriala nimetus inglise keeles | Landscape Protection and Preservation |
Avamise kuupäev | 01.09.2002 |
Sulgemise kuupäev | 18.03.2013 |
Antava kraadi nimetus eesti keeles | loodusteaduse bakalaureus |
Antava kraadi nimetus inglise keeles | Bachelor of Science |
|
Aasta õppekavad 2002/2003 2003/2004 2004/2005 2005/2006 2006/2007 2007/2008 2008/2009 2009/2010 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024 2024/2025 2025/2026 õppeaastal sisseastunutele |